سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندانهای آمریکا فاقد سیستم تهویه مطبوع هستند

افزایش میل به اصلاح عدالت کیفری ممکن است به افزایش کار در حوزه صنعت HVAC ختم شود. بسیاری از زندان‌ها در ایالات متحده آمریکا فاقد سیستم تهویه مطبوع هستند؛ از 15 زندان اصلی آمریکا، در 13 زندان، سیستم تهویه مطبوع وجود ندارد. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد که عدم تخصیص بودجه یکی از مهم‌ترین آن‌هاست، چرا که بسیاری از مسئولان زندان‌ها به دلیل فرار کردن از پرداخت مالیات، به رفاه و آسایش زندانی‌ها باور ندارند.
به نقل از پایگاه خبری ACHRNEWS، اما قوانین اخیر ممکن دستخوش تغییراتی شود و خرید سیستم تهویه مطبوع برای نصب در زندان‌ها را به مسئولان آن‌ها تحمیل کند. اخیرا یک قاضی در تگزاس، در صورت عدم تجهیز زندان‌ها به سیستم تهویه مطبوع، مسئولان زندان‌ها را تهدید به حبس کرده است. این قاضی در طول جلسه دادگاه، مسئولان زندان را تهدید کرد که به دادخواست 5 ساله زندانیان مبنی بر درخواست سیستم تهویه مطبوع رسیدگی کنند. در کارولینای شمالی، گروهی که سگ‌های خدماتی به زندان می‌آورند از اجازه دادن به حیوانات خود جهت ورود به یک زندان به دلیل عدم تجهیز زندان به سیستم تهویه مطبوع خودداری کردند. این امر منجر به درخواست بودجه بیشتر برای تامین سیستم تهویه مطبوع شد.
فیلیپ لوئری، مدیر دولتی شرکت جانسون کنترلز (شرکت متخصص در زمینه فروش تجهیزات اطفا حریق، سیستم‌های HVAC و تجهیزات ایمنی برای ساختمان‌ها) گفت: زیرساخت‌های قدیمی و تعمیر و نگهداری معوق می‌تواند توانایی تاسیسات تصحیحی برای عملکرد ایمن و بهینه را تحت تاثیر قرار دهد.
او ادامه داد: در وزارت اصلاحات، فشار برای بهبود شرایط زندگی و همچنین محیط‌های ساختمان‌ها برای ماموران و زندانیان با یک روند ثابت در حال افزایش است و سیستم‌های HVAC نقش بزرگی را در ایجاد این محیط آسایش ایفا می‌کنند. علاوه بر این، بروزرسانی سیستم‌های بهینه HVAC می‌تواند در وهله اول انرژی را ذخیره کند و در درازمدت هزینه تعمیرات تاسیسات را کاهش دهد.
کمبود بودجه، مشکل اصلی
مشکل اصلی طبق معمول کمبود بودجه است. سیاستمداران بر این باور هستند که مالیات‌دهندگان قبل از صرف پول برای زندانیان اولویت‌های دیگری دارند. بر این اساس، اغلب اوقات، مدیران زندان‌ها باید بین تکنولوژی‌ نوظهور و گسترش برنامه‌های توانبخشی یکی را انتخاب کند. این کار بحث تعمیر و نگهداری را به یک چالش جدی در این صنعت تبدیل می‌کند که تعمیر سیستم‌های HVAC قدیمی و منسوخ مستلزم هزینه‌های زیاد و همچنین اتلاف انرژی فراوان می‌شود.
لوئری گفت: آژانس‌های دولتی به دنبال تجهیزات HVAC بهینه مانند دستگاه‌های مخصوص روی سقف هستند که هم مقاومت و استحکام بالایی دارند و هم از نظ
ر بهره‌وری خروجی بالایی دارند. این دستگاه‌ها باید علاوه بر بازدهی بالا، نباید خیلی به بودجه زندان امید داشته باشند، ضمن اینکه هزینه انرژی را نیز کاهش دهند.

 

زندان‌ها در آمریکا تهویه مطبوع ندارند

 

بد عمل کردن این دستگاه‌های تهویه مطبوع که کنترل آنها از راه دور انجام می‌گیرد، این پتانسیل را دارد که به سرعت به یک فاجعه برای زندان تبدیل شود. در واقع، از دست دادن قابلیت گرمایشی و سرمایشی می‌تواند علاوه بر ایجاد ناراحتی بین زندانیان، شرایط خطرناکی هم در آب و هوای خیلی گرم یا خیلی سرد ایجاد کند.
تامی نوریز، رییس و مدیر سازمان زندان‌های سبز (گرین پریزن) 15 سال در زندانی کار کرده که فاقد سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع است. به گفته او، تنها اتاق‌های اداری و بخش بهداری زندان به این سیستم مجهز بودند. این امر در مورد بیشتر زندان‌ها صدق می‌کند. تهویه هوا در اتاق‌های زندان عمدتا از طریق باز و بسته کردن پنجره‌ها صورت می‌گیرد.
تجهیز زندان‌ها به سیستم تهویه مطبوع و سیستم گرمایشی مسئولان زندان را متحمل هزینه‌های زیاد تا حدود 60 میلیون دلار می‌کند. این در حالی است که سیستم لوله‌کشی آب گرم و سرد فعلی که از زمان تاسیس یکی از زندان‌ها در سال 1994 در آن اجرا شده، اکنون در جاهای مختلفی دچار نشتی شده و قابل اطمینان نیست و مسئولان آن زندان باید علاوه بر جایگزینی لوله‌ها، بویلرهای مرکزی، چیلر و همچنین پمپ‌ها را نیز تعویض کنند.