سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حذف قبوض کاغذی آب تا آخر دولت دوازدهم

حذف قبوض کاغذی از یک سال گذشته روی میز دولت قرار گرفت و در این راستا شاهد حذف قبوض کاغذی برق بودیم. طبق آخرین اخبار، قبوض کاغذی آب نیز در لیست انتظار برای حذف شدن قرار گرفته‌اند و به گفته مسئولان تا آخر دولت دوازدهم دیگر شاهد توزیع قبوض کاغذی آب نیز نخواهیم بود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اواخر پاییز سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صرفه‌جویی 1440 میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن خبر داد و گفت: با این صرفه‌جویی می‌توان کارهای بزرگی به نفع مردم انجام داد و ذهن مردم را باید نسبت به هدر رفت این منابع حساس کرد.
آمارها حاکی از آن است  که 35 میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و 20 میلیون کنتور گاز در ایران وجود دارد و برآوردها نشان می‌داد 1440 میلیارد تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود. این در حالی بود که به گفته آذری جهرمی، ظرفیت کامل برای صدور تمام این قبوض به صورت الکترونیکی فراهم است.
در راستای اجرای این طرح، قبوض کاغذی برق از ابتدای مهرماه حذف شدند و رسماً برای هیچ مشترکی قبض کاغذی صادر نمی‌شود. حذف قبوض کاغذی آب گام دیگر وزات نیرو در این راستاست و آخرین اخبار حاکی است که طرح حذف قبوض کاغذی آب براساس ارزیابی صورت گرفته این طرح تا پایان دولت دوازدهم به طور کامل اجرا خواهد شد.