سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت حضور در نمایشگاه با توجه به دوران رکود اقتصادی

اهمیت شرکت در نمایشگاه با توجه به دوران رکود اقتصادی
تاسیسات نیوز/ سعید سعیدی: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و سیستم‌‌های سرمایشی و گرمایشی از امروز آغاز به کار کرد. این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که رکود اقتصادی در کشور حاکم است و شرکت‌کنندگان در شرایط کنونی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از سوی دیگر، نمایشگاه محلی است برای عرضه و نمایش محصولات و آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان و جذب مشتریان جدید. از این رو، با توجه به دوران رکود و شرایط نامطلوب اقتصادی همچنان بسیاری از شرکت‌ها در نمایشگاه حاضر می‌شوند. برای بررسی چرایی این موضوع با سینا مستوفی، مدیر پروژه کنفرانس بین‌المللی گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع و محمد سراج، از کارشناسان مدیریت بازاریابی گفت‌و‌گو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
مستوفی در گفت‌وگو با تاسیسات نیوز، در پاسخ به اینکه اهمیت حضور شرکت‌های تاسیساتی در نمایشگاه با توجه به دوران رکود اقتصادی چیست، گفت: نمایشگاه‌ها، ذاتاً، ابزارهای توسعه فروش و بازاریابی هستند. در دوران رکود، ممکن است سرعت فرایند فروش ما کاهش یابد ولی این بدان معنا نیست که ما باید متناسبا سرعت فرایند بازاریابی را نیز کاهش دهیم.

اهمیت شرکت در نمایشگاه با توجه به رکود اقتصادیسینا مستوفی

او ادامه به اهمیت شناخت و ارتقای دانش شرکت‌ها به واسطه حضور در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در بازاریابی، ما به دنبال شناخت هستیم: شناخت مشتریان جدید؛ شناخت رقبا؛ شناخت نیازهای بازار؛ شناخت جایگاه خود در بازار و … که در دوران رکود، نیاز به این شناخت بیشتر خواهد بود. چرا که بازار، رقابتی‌تر شده و تصمیمات فعالان، هوشمندانه‌تر می‌شود. بنابراین باید از نزدیک و به دقت رفتار بازار را رصد کرد.