سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش 10 درصدی آلایندگی موتورخانههای دستگاههای دولتی

مکاهش 10 درصدی آلایندگی موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتیحمود رضا طاهری در حاشیه مراسم تقدیر از واحد‌های نمونه استان تهران به لحاظ رعایت استاندارد‌ها در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: معاینه فنی موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی، از اقدامات استاندارد استان تهران برای کاهش آلودگی هواست که دو سال است که این موتورخانه‌ها معاینه فنی می‌شود.
وی با بیان اینکه این به تنهایی کافی نیست افزود: تعداد موتورخانه‌ها در استان تهران در منازل مسکونی و آپارتمان‌ها بسیار زیاد است و مدیران این مجموعه‌های مسکونی باید نسبت به معاینه فنی موتورخانه‌ها اقدام کنند.
آقای طاهری گفت: بحث دیگر، بحث میزان مصرف (گرید) انرژی ساختمان هاست که اخیرا آغاز شده و نخستین ساختمان هم ساختمان استاندارد استان تهران است که گرید انرژی دریافت کرده است و باید این اقدام برای تمام دستگاه‌ها انجام شود.
وی این سیاست‌ها را دراز مدت دانست و افزود: در مورد خودرو، یکی از استاندارد‌های هشتاد و پنج گانه، بحث مصرف سوخت است که کنترل و اگر آلایندگی داشته باشد، حتما از تولید آن جلوگیری می‌شود و همچنین مراکز معاینه فنی در صورت آلاینده بودن خودرو، به آن معاینه فنی نمی‌دهند.
مدیرکل اداره استاندارد استان تهران درباره واحد‌های نمونه نیز گفت: امروز مراسم تقدیر از واحد‌های نمونه استان تهران را به مناسبت روز جهانی استاندارد داشتیم.
آقای طاهری با بیان اینکه در استان تهران از میان 200 واحد، 15 واحد نمونه تجلیل شد افزود: همچنین
دو شرکت بازرسی نمونه، سه آزمایشگاه همکار نمونه، 5 مدیر کنترل کیفیت نمونه و دبیران تدوین نمونه امروز معرفی و تجلیل شدند.
وی درباره نحوه انتخاب این واحد‌ها نیز گفت:: در انتخاب واحد نمونه بر اساس دستورالعمل، 10 شاخص بررسی می‌شود که باید امتیاز 60 را از 100 بیاورند.
آقای طاهری افزود: از جمله موارد مورد بررسی این است که واحد تولیدی در طول سال در هیچ فرآورده‌ای نباید عدم انطباق داشته باشد یا نمونه آن از نظر استاندارد، مردود شود.
وی درباره رضایت مندی مشتری گفت:: رضایت مندی و شکایت مشتری، امتیاز خود را دارد که اگر علیه واحد تولیدی شکایتی مطرح شده باشد، اصلا در زمره واحد نمونه وارد نمی‌شود که عملکرد آن بررسی شود.